Om in luilekkerland te komen moet je je door een rijstebrijberg heen eten.
![]() |
| Schilderij van Brueghel, copyrightvrij. |
Het kiezen van wat je wel en niet wilt lezen kost nog de meeste tijd. Maar ik ga er maar van uit dat je je daarna echt tegoed kan doen aan wat je echt bevalt. Op dit moment kan ik nog niet beoordelen of het de grote tijdsinvestering echt waard is. Ben benieuwd of ik daar over een poosje positiever in wordt. Google reader vind ik in ieder geval geen prettige reader: teveel voorgeprogrammeerde extra's aan de linkerkant. Concrete onderwijstoepassingen zie ik nog niet voor me. Maar ja, het is niet voor niets een ontdekkingsreis.

RSS is niet direct iets wat je in de klas kunt inzetten, maar is meer een hulpmiddel dat je persoonlijk informatiestroom kan geleiden en beheersbaar kan maken. Feeds die je niet (meer) wilt kun je eenvoudig verwijderen. Daar kun je overigens ook andere hulpmiddelen voor gebruiken. Voor kleine hoeveelheden RSS-feeds kan je ook iGoogle gebruiken, anderen zijn gek van Symbaloo of Netvibes. Dit zijn veelzijdiger oplossingen, die je heel goed als startpagina kunt instellen. Net wat je past.
BeantwoordenVerwijderenHet verzamelen van de juiste rss vind ik ook een heel karwei. Wat wel en wat niet, en blijft het allemaal beheersbaar?
BeantwoordenVerwijderen