maandag 9 april 2012

Invloeden van de media (9)

Ding 9
De impact van televisie en televisiereclame is best groot. Ik zie vooral invloed bij de keus van kleding, verjaardagscadeautjes en de populariteit van liedjes op een Ipod en wanneer er in de klas eens een song via Youtube afgespeeld mag worden. Invloeden van het internet kan ik nog niet ontdekken. TV kijken wordt kennelijk nog veel meer gedaan dan surfen op het net.

De Wallie card is intussen Paysafe Card geworden. Ik ben verbaasd over de manier waarop ze die promoten.via de gratiswallliecard, waarbij je punten kunt verdienen die geld waard worden. Maar er moet dan wel gebeld worden naar betaal sms diensten.  Er worden als je doorleest wel veiligheidswaarschuwingen gegeven. Maar nergens staat iets over leeftijdsgrenzen. En verkooppunten blijken bij winkels, postkantoren en benzinestations in de buurt te zijn. Het is gewoon een prepaid creditcard. Ik ken nog geen kinderen die het gebruiken, en ik zou het ook niet aanraden.



1 opmerking:

  1. Ik denk dat dat wel aan de leeftijd ligt. Ik merk dat in groep 5 en 6 er veel gesproken wordt over spelletjes die gespeeld worden. Habbo, Holomind, Piratestorm, Grepolis zijn bij ons op school populair bij de mannen. Jongens die er goed in zijn geven tips en halen er een bepaalde zekerheid uit. Na school wordt er afgesproken op Piratestorm en wordt er tegen elkaar gespeeld. Hyves hebben ze bijna allemaal. En ondertussen staat YouTube op met de laatste hits. Ze multitasken wat af ;-)

    BeantwoordenVerwijderen